Dla zapewnienia większej wygody naszych użytkowników głównie w celu dostosowania wyglądu strony do ich preferencji, rodzaju przeglądarki, preferowanego języka, zastrzegamy sobie możliwość zbierania dodatkowych danych (standardowo przesyłanych przez przeglądarkę) oraz wykorzystywania tzw. plików cookie. Możemy wykorzystywać tak zebrane dane w celu wykonywania analiz atrakcyjności treści oraz pozostałych statystyk. Rozumiem, nie pokazuj więcej tego komunikatu
   
« Powrót

Fundacja promuje Królową Nauk

Fundacja promuje Królową Nauk

2017-01-19

Zakończyły się zajęcia Miedzianej Szkoły Matematycznej, projektu Fundacji KGHM Polska Miedź. W osiemnastu szkołach Zagłębia Miedziowego dzieci z klas I-III oraz z klas IV-VI uczestniczyły w cyklu zajęć pozalekcyjnych z matematyki. Projekt to 720 godzin lekcyjnych dla ponad 400 dzieci.

 

- Projekt spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem zarówno wśród nauczycieli prowadzących zajęcia, rodziców dzieci, jak i samych uczestników. Najlepszym tego potwierdzeniem może być niemal 100% frekwencja podczas zajęć, które nie były dla dzieci obowiązkowe. Niejednokrotnie widziałam podczas odwiedzin w szkołach, że dzieci nie chciały z tych zajęć wyjść nawet na przerwę-  mówi Justyna Golonka, koordynator Miedzianej Szkoły Matematycznej, Fundacja KGHM Polska Miedź. - Z wielu szkół spływają do nas sygnały o planowanej kontynuacji podobnych spotkań, podczas których wykorzystywane będą zakupione na potrzeby projektu gry i pomoce .

Fundacja KGHM zapewniła szkołom niezbędne pomoce naukowe. Dzięki nim dzieci mogły poznawać królową nauk poprzez eksperymenty i zabawę. Największą radość podczas zajęć sprawiły dzieciom gry logiczne i planszowe. Bardzo chętnie budowały też różnego rodzaju konstrukcje przestrzenne ze specjalnych edukacyjnych klocków odpowiednio dopasowanych do wieku dzieci. Najmłodsi uczestnicy zajęć doskonalili swoje matematyczne umiejętności między innymi przy użyciu kart matematycznych oraz zestawów PUS.

- Projekt Fundacji KGHM był bardzo potrzebny. Zawierał treści rozszerzające program szkolny. Muszę powiedzieć, że dzieci były bardzo zainteresowane – opowiada Joanna Bochnak, nauczycielka matematyki w Szkole Podstawowej nr 2 im. Wojska Polskiego w Przemkowie.

 


 

- Szkół nie stać na pomoce naukowe, dlatego tak ważne było wsparcie Fundacji. Dzięki niemu te zajęcia są fajniejsze, ciekawsze oraz atrakcyjniejsze - dodaje Beata Kucharczyk nauczycielka edukacji wczesno-szkolnej w Szkole Podstawowej nr 2 im. Wojska Polskiego w Przemkowie.

 Program zajęć obejmował treści związane z działaniami na liczbach naturalnych, teorią liczb oraz geometrią na płaszczyźnie i przestrzenną. Scenariusze zostały przygotowane w taki sposób, aby dać uczniom możliwość utrwalenia materiału przerabianego na regularnych lekcjach, ale także wyjścia poza ramy matematyki oglądanej na co dzień z perspektywy szkolnej ławki. Dużo uwagi poświęcono praktycznemu wykorzystaniu matematycznej wiedzy oraz rozwijaniu umiejętności logicznego myślenia. Scenariusze zajęć zostały opracowane przez nauczycieli i metodyków przedmiotu.


Na zajęciach dzieci, poznając matematykę, rozwijały swój indywidualny potencjał.  Nie kryły też zachwytu:

Szymon -Te zajęcia podobają mi się dlatego, że uczymy się przez zabawę.

Daria - Na innych zajęciach trenowaliśmy tabliczkę mnożenia i graliśmy w gry karciane specjalnymi kartami.

W sobotę 14 stycznia odbędzie się wielki konkurs matematyczny dla szkół uczestniczących w projekcie.  Szkoły w każdej kategorii wiekowej będzie reprezentowała trójka najaktywniejszych uczniów.

- Sam konkurs podzielony będzie na dwie grupy wiekowe, dla dzieci I-III i IV-VI. Chcemy przygotować trochę niespodzianek. Szczegółów na razie nie zdradzę, ale chcielibyśmy, żeby dzieci miały dodatkowe atrakcje w postaci wykładów, pokazów związanych z matematyką i naukami ścisłymi – zapowiada Justyna Golonka, koordynator Miedzianej Szkoły Matematycznej, Fundacja KGHM Polska Miedź.

Wśród rodziców dzieci uczestniczących w projekcie została przeprowadzona ankieta badająca poziom zadowolenia dzieci z zajęć. Dokładne wyniki ankiet będą znane po przeprowadzeniu pełnej analizy, ale już teraz można śmiało powiedzieć, że są one zadowalające i wskazują na duże zapotrzebowanie na tego typu przedsięwzięcia.

 

 

Miedziana Szkoła Matematyczna